YAZARLAR

Anketimiz Katılın

Web Sitemizin Hizmetlerinden Memnunmusunuz?
05 Temmuz 2018
   |    Sonuç Göster

Yaş İncirin Faydaları Saymakla Bitmiyor

Seyyar satıcıların arabalarında eksik etmediği yaş incir satışlarında ki artış satıcıları sevindiriyor. Seyyar satıcı Yalçın Yerli mevsimsel meyvelere ağırlık verdiğini fakat yaş incirin müşterisi çok fazla faydalarını biliyorlar ve bizlerden yoğun talepte bulunuyorlar dedi.

09 Eylül 2020 08:31

Birçok hastalığa ve olumsuzluğa karşı önlem niteliğinde olan hem  yaşı hem de kurusu rahatlıkla tüketilen incirin faydaları saymakla bitmiyor. 

Yüksek oranda besin lifi içermesi ve bu sayede başta kabızlık olmak üzere çeşitli sindirim sorunlarına iyi gelmesi incirin faydaları arasında ilk sırada sayılabilir.

Ancak incirin sağlığa faydaları sadece bununla sınırlı değil. Güçlü kemikler için gerekli magnezyum, kalsiyum ve K vitamini bakımından zengin olan incir kemik sağlığının korunmasına yardımcı meyveler arasında yer alıyor.

Oldukça düşük kalori değeri (1 incir 40-45 kalori) nedeniyle diyet listelerinin vazgeçilmezi olan inciri aynı zamanda tansiyonu düşürmek için de yiyebilirsiniz.

İNCİRİN SAĞLIĞA FAYDALARI

Tansiyon: İncir potasyum bakımından oldukça zengin bir meyvedir. Potasyum minerali tansiyonun (kan basıncının) dengelenmesine yardımcı olur.

Günümüz beslenmesi genel olarak daha az potasyum içeren sebze ve meyve, daha çok sodyum içeren hazır gıda, konserve besin ve FASTFOOD içerdiği için yüksek tansiyon en yaygın sağlık sorunlarının başında gelmektedir.

Düzenli olarak incir gibi potasyum bakımından zengin sebze ve meyveler yemek (koyu yeşil yapraklı sebzeler, beyaz fasulye, balık, mantar, muz…) yüksek tansiyonu ve buna bağlı olarak gelişen kalp ve damar hastalıklarını önlemeye yardımcı olur.

Kabızlık: Kabızlık yetersiz besin lifi ve vücudun ihtiyaç duyduğundan daha az miktarda sıvı tüketimi nedeniyle sertleşen dışkının bağırsaklardan geçmesinin zorlaşmasıyla oluşur. Beslenme alışkanlıkları kabızlığın başlıca nedenidir.

Düzgün bir sindirim sistemi ve düzenli olarak tuvalete çıkabilmek için besin lifi bakımından zengin sebze ve meyveler tüketmeli, ayrıca gün içinde içtiğiniz su miktarını artırmalısınız.

Bu haber 1316 kez okunmuştur.
Adınız Soyadınız
E-Posta Adresiniz
Yorumunuz Maksimum 1000 karakter
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

Yorumlar

0

Onay Bekleyenler

0
  Yükleniyor...