YAZARLAR

Anketimiz Katılın

Web Sitemizin Hizmetlerinden Memnunmusunuz?
05 Temmuz 2018
   |    Sonuç Göster

Her Haneden Bir Kişi Mutlaka İnternet Kullanıyor

TUIK Erzurum Bölge Müdürlüğünden yapılan açıklamada İnternet kullanımının arttığı belirtilerek Ülke genelinde İnternet kullanımı Yüzde 72,9 olurken İnternet üzerinden alışveriş yapma oranı yüzde 29,3 oldu.

10 Ağustos 2018 08:56

Her Haneden Bir Kişi Mutlaka İnternet Kullanıyor

 

TUIK Erzurum Bölge Müdürlüğünden yapılan açıklamada İnternet kullanımının arttığı belirtilerek Ülke genelinde İnternet kullanımı Yüzde 72,9 olurken İnternet üzerinden alışveriş yapma oranı yüzde 29,3 oldu.

 

İnternet kullanan bireylerin oranı yüzde 72,9 oldu. Bilgisayar ve İnternet kullanımı 2018 yılında 16-74 yaş grubundaki bireylerde sırasıyla yüzde 59,6 ve Yüzde 72,9 oldu. Bu oranlar 2017 yılında sırasıyla yüzde 56,6 ve yüzde 66,8 idi.

Bilgisayar ve İnternet kullanım oranları 16-74 yaş grubundaki erkeklerde yüzde 68,6 ve yüzde 80,4 iken, kadınlarda   yüzde 50,6 ve yüzde 65,5 oldu.

Her on hanenin sekizi İnternet erişim imkânına sahip okunan açıklamada Hane halkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması sonuçlarına göre 2018 yılı Nisan ayında hanelerin yüzde 83,8’i evden İnternete erişim imkânına sahip bu oran 2017 yılının aynı ayında yüzde 80,7 olmuştu..

Bireylerin yüzde 45,6'sı e-devlet hizmetleri kullandı.

Kişisel amaçla kamu kurum/kuruluşları ile iletişime geçmek veya kamu hizmetlerinden yararlanmak için 2017 yılı Nisan ayı ile 2018 yılı Mart aylarını kapsayan on iki aylık dönemde İnterneti kullanan bireylerin   16-74 yaş grubu bireyler içerisindeki oranı yüzde 45,6 oldu. Bu oran önceki yılın aynı döneminde (2016 Nisan-2017 Mart) yüzde 42,4’tü. Kullanım amaçları arasında kamu kuruluşlarına ait web sitelerinden bilgi edinme yüzde 41,7 ile ilk sırayı aldı. 

İnternet üzerinden alışveriş yapma oranı yüzde 29,3 oldu

İnternet üzerinden kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi veren ya da satın alan 16-74 yaş grubundaki bireylerin oranı, 2017 yılı Nisan ayı ile 2018 yılı Mart aylarını kapsayan on iki aylık dönemde yüzde 29,3 oldu. Önceki yılın aynı döneminde (2016 Nisan- 2017 Mart), bu oran yüzde 24,9 olarak gözlendi.

Cinsiyete göre İnternet üzerinden alışveriş yapma oranı erkeklerde yüzde 33,6 olarak gerçekleşirken kadınlarda yüzde 25 oldu. Bu oranlar bir önceki yılın aynı döneminde sırası ile yüzde 29 ve yüzde 20,9 oldu.İnternet üzerinden alışveriş yapan bireylerin %65,2'si giyim ve spor malzemesi satın aldı. Bunu yüzde 31,9 ile seyahat bileti, araç kiralama vb. yüzde 26,8 ile ev eşyası (mobilya, oyuncak, beyaz eşya, tüketici elektroniği hariç), yüzde 22,1 ile gıda maddeleri veya günlük gereksinimler ve yüzde 20,6 ile kitap, dergi, gazete (e-kitap dahil)  takip etti.

Giyim ve spor malzemeleri hem erkekler hem de kadınlar tarafından sırasıyla yüzde 55,9 ve yüzde 77,3 ile İnternet üzerinden en çok satın alınan ürün grubu oldu. Cinsiyete göre en az satın alınan ürün grubu ise erkeklerde yüzde 4,6 ile ilaç olurken, kadınlarda yüzde 2,8 ile oyun yazılımı, diğer bilgisayar yazılımı ve yazılım güncellemeleri oldu.

Bu haber 129 kez okunmuştur.
Adınız Soyadınız
E-Posta Adresiniz
Yorumunuz Maksimum 1000 karakter
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

Yorumlar

0

Onay Bekleyenler

0
  Yükleniyor...