YAZARLAR

Anketimiz Katılın

Web Sitemizin Hizmetlerinden Memnunmusunuz?
05 Temmuz 2018
   |    Sonuç Göster

Erzincan’da ÖBİA Uygulaması Yapıldı

Erzincan merkez ve merkeze bağlı 20 ilkokulda 4.Sınıf düzeyinde 1203 öğrencinin; 16 ortaokulda 7.Sınıf düzeyinde 1312 öğrencinin katılımı ile ÖBİA (Öğrenci Başarı İzleme Araştırması) gerçekleştirildi.

18 Nisan 2019 09:01

Erzincan’da ÖBİA Uygulaması Yapıldı

 

Erzincan merkez ve merkeze bağlı 20 ilkokulda 4.Sınıf düzeyinde 1203 öğrencinin; 16 ortaokulda 7.Sınıf düzeyinde 1312 öğrencinin katılımı ile ÖBİA (Öğrenci Başarı İzleme Araştırması) gerçekleştirildi.

 

Uygulamanın gerçekleştirildiği Gazi İlkokulu’nu ziyaret eden Erzincan İl Millî Eğitim Müdürü Aziz Gün; kısa bir açıklama yaparak “Ölçme Değerlendirme Merkezi koordinasyonunda tüm Türkiye ile paralel olarak aynı zamanda ilk defa ilimizde de düzenlenen uygulama; hem ölçtüğü nitelikler ve hem de ölçümleme sonrası eğitimin paydaşlarına verdiği geri dönütler açısından son derece önemli bir çalışma olarak görmekte olduklarını belirtti..

ÖBİA (Öğrenci Başarı İzleme Araştırması)

Son yıllarda eğitimin yalnızca sınıf geçmeye, sınavları kazanmaya ve iş bulmaya yarayan işlevinin ön planda tutulduğuna şahit olmaktayız. Oysa bunlar eğitimin türevsel sonuçlarıdır. Bu pratiklerin kalıplaşması dönemseldir. İşlev odaklı bir çabanın eğitimin bütünüymüş gibi algılanması ve sunulması, eğitimi mekanik bir işleyişe mahkûm eder. Eğitim mekanik değil insani bir sistemdir. Eğitimin merkezinde “insan” yer alır. Bu bakımdan eğitimden önce İnsanı konuşmaya ihtiyaç vardır.

Öğrenci Başarı İzleme Araştırmasının odağında insani bir yaklaşım benimsenmiştir. Ana amaç öğrencinin, öğretmenin, okul yönetiminin desteklenmesi ve işinin kolaylaştırılmasıdır. Tüm paydaşlar eğitim öğretim etkinliği süresince somut verilerle desteklenmektedir.

Özellikle öğrencilere öğrenme sürecinde nelerin yolunda gidip gitmediğine ilişkin kritik bilgiyi sağlayarak gelişimleri için yol göstermektir. Gelişim sürecinin oldukça kısalması, telafi sürecinin başlaması bu kritik bilgiye bağlıdır. Bu tür sistemler; öğrenme sürecini geri bildirimlerle yapılandıran ve öğrencinin yapılandırılmış bu süreç içinde gösterdiği performansı ölçen sistemlerdir. Süreç odaklı ölçme ve değerlendirme sistemi; öğrencinin ne kadar bildiğini değil, neleri öğrenip neleri öğrenemediğini teşhis eden ve öğrenme eksiklerini gidermek için iyileştirme süreci hazırlayan sistemdir.

 

Bu haber 153 kez okunmuştur.
Adınız Soyadınız
E-Posta Adresiniz
Yorumunuz Maksimum 1000 karakter
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

Yorumlar

0

Onay Bekleyenler

0
  Yükleniyor...