Anketimiz Katılın

Web Sitemizin Hizmetlerinden Memnunmusunuz?
5 Temmuz 2018
   |    Sonuç Göster

YAZARLAR

Bamya Tohumunun Faydaları

Kışa girdiğimiz şu günlerde tam da mevsimi gelen bamyanın sağlığa olan yararlarını duyunca ona bakış açınız tamamen değişecek. İster tohumunu tüketin isterseniz yemeğini yiyin. Ama sağlığınızı düşünüyorsanız mutlaka bamya tüketin

19 Kasım 2021 08:53

Pazarlarda, Aktarlarda ve marketlerde satışı yapılan Bamya yemek olarak tüketildiği gibi bamya tohumunun da birçok rahatsızlığa iyi geldiği biliniyor. 

Bamya, birçok insanın severek tüketmediği yemek listesinin başında yer alan sebzelerden biridir. Her ne kadar sevilmese de bu sebzelerin vücudumuza bilinmeyen faydalarının olduğunu atlamadan dile getirmek gerekir.

BAMYA NASIL BİR BİTKİDİR?

Son zamanlarda bilim adamlarının da sıkça kullanmayı tercih ettiği bitki haline gelmiş durumdadır. Bamya folik asit, demir, çinko, potasyum, kalsiyum, B ve C vitamini açısından oldukça zengin besinlerin arasında yer alır. Bamyayı sevmek zorunda değilsiniz fakat bamya tohumunun faydalarından yararlanmayı düşünebilirsiniz.

BAMYA TOHUMUNU TÜKETMENİN YOLU NEDİR? NASIL TÜKETİLMESİ ÖNERİLİR?

Akşamdan oda ısısındaki bir bardak suya 9-10 adet bamya tohumu atılır, ertesi gün sabah kalktıktan sonra suyu içilir, isteğe bağlı olarak taneleri yutulabilir. Tohumlar, kahve misali toz halinde öğütülerek de tüketilebilir. Son olarak hızlı kilo verme amaçlı bamya tohumlarından faydalanarak kür yapmada kullanabilirsiniz. Bamya tohumunun cilt ve saç için faydaları vardır. İçeriğindeki zengin besinler, C vitamininden kaynaklı olmak üzere cilt sağlığı için çok önemlidir. Bamya tohumu, ciltteki pigmentasyonu önler, cildinizi zararlı maddelerden arındırır. Eğer yıpranmış ve kuru bir saça sahipseniz bamya tohumunu kaynatıp, suyu ile saçlarınızı yıkayın, düzenli aralıklarla yapacağınız bu işlemden çok memnun kalabilirsiniz.

Karaciğeri korumaya yardımcıdır. 

Yüksek oranda lif içerdiğinden uzun süre tok tutmaya yardımcıdır.

Diyabette kan şekerini düşürmede ve düzenlemede yardımcı olur.

Hızlı bir şekilde kilo vermeye destekçidir.

Antioksidan özelliği ile vücudumuza faydalıdır.

Kolon kanserinin önlenmesini sağlar.

Yediğimiz besinlerin sindirimine yardımcı olur.

Mideyi korur ve kabızlığın giderilmesini sağlar.

Dizde sıvı kaybı, menüsküs, kireçlenme ve hatta eklem ağrılarının giderilmesinde yardımcıdır.

BAMYA TOHUMU NASIL TÜKETİLİR?

Bamya tohumu taneli olarak tek başına veya bazı besinlerle karıştırılarak tüketilebilir. Tohumların tane olarak tüketilmesi yutmada güçlüğe neden olabilir. Tohumları daha rahat tüketebilmek adına tıpkı karabiber öğütür gibi bamya tohumunu toz haline getirerek daha kolay bir şekilde tüketebilirsiniz. Bu şekilde hazırladığınız toz halindeki bamya tohumunu yoğurtla karıştırarak tüketebileceğiniz gibi üzerine kaynar su ekleyerek çayını da hazırlayabilirsiniz. Çay şeklinde tüketmeniz halinde sıvı ihtiyacınızın karşılanmasına da yardımcı olacaktır. Bir diğer tüketim metodu bamya tohumlarının su içerisinde bekletilmesidir. Bu yöntemi tercih edenler bir gün önceden bamya tohumlarını oda sıcaklığındaki suyun içerisine bırakarak ertesi gün birkaç porsiyona bölüp bu suyu tüketebilir. Tüm bu yöntemlerden hangisini tercih edeceğiniz tamamen sizin tercihinize kalmıştır ve her bir yöntemle bamya tohumunun sağladığı olumlu etkilerden yararlanabilmeniz mümkündür. Elbette ki, tüm besinlerde olduğu gibi bamya tohumunun tüketiminde de aşırıya kaçılmamalıdır. Günlük birkaç kaşığın üzerine çıkmamaya özen göstermelisiniz. Verilen tüm bilgiler sağlıklı bireyler için geçerli olup düzenli kullanıma başlanmadan önce hekime danışılmasında fayda vardır.

Tüm bu olumlu etkilerinden faydalanmak istiyor fakat bamya tüketmek istemiyorsanız, bamya tohumu alarak bunu düzenli olarak tüketmeye başlayabilirsiniz. Fakat burada iki hususa dikkat edilmelidir. Bunlardan ilki akut veya kronik herhangi bir hastalığı bulunanlar, alerjik reaksiyonları olanlar ve herhangi bir nedenle ilaç kullanan bireylerin bamya tohumunu tüketmeye başlamadan önce hekime danışması gerektiğidir. Bazı hastalıklarda bu besinin içeriğinde bulunan bileşenler hastalığı tetikleyebileceğinden veya kullanılan ilaçlarla etkileşime girebileceğinden bu konuya gereken özen gösterilmelidir. İkinci husus ise bamya tohumunun güvenilir bir yerden temin edilmiş olmasıdır. Bunun için güvenilirliğinden emin olduğunuz aktarlardan ve bitkisel ürün tedarikçilerinden üretim ve son tüketim tarihi belli ürünleri satın almanızda fayda vardır. Özellikle açıkta satılan ve ne kadar süredir beklediği bilinmeyen ürünlerde aflatoksin adı verilen kanserojen maddenin oluşma ihtimali yüksektir. Bu gibi olumsuz ihtimallerden uzak durabilmek adına öncelikle hekiminize danıştıktan sonra güvenilir bir satıcıdan bamya tohumunuzu temin ederek düzenli olarak kullanmaya başlayabilir, sağlığınızı koruyabilirsiniz. – Özlem Araz / Medical Park Göztepe

BAMYA TOHUMUNUN ZARARLARI NELERDİR

Bamyanın sağlık için tüketilmesinde sakıncasının yok olduğunu bilmekle beraber, tüm yaş grubunun da yemesinde herhangi bir sakınca yoktur. Önemli olan fazla tüketilmemesine dikkat etmektir. Her şeyin aşırı kullanımında zararların olabileceği bilinir. Bununla beraber çeşitli yan etkileri olabilir. Hamilelik/gebelik döneminde sakıncasının olup olmayacağı konusunda yeterli bilgi yoktur. Bamya tohumu kullanımında aşırıya kaçmadan, günlük alınacaksa önerilen miktarlara uymamızda fayda vardır.

 

Bu haber 64 kez okunmuştur.
Adınız Soyadınız
E-Posta Adresiniz
Yorumunuz Maksimum 1000 karakter
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

Yorumlar

0

Onay Bekleyenler

0
  Yükleniyor...